Известие

Collapse
No announcement yet.

Теч на фреон

Collapse
X
 
  • Filter
  • време
  • Show
Clear All
new posts

  • Теч на фреон

    Паркирам преди малко и чувам силно свистене, вдигам капака и виждам, че е от маркуча, който минава точно зад вентилаторите. Някой има ли идея това фреона ли е или нещо друго и мога ли да го спра, защото свисти вече 20 мин. Направих едно клипче с телефона и си вижда самия маркуч, а на двайстата секунда и малко от жълто-зелената течност.
    http://www.youtube.com/watch?v=y1ABosFfuRE
    166 2.4 JTD

  • #2
    Първоначално публикувано от SoHm Покажи съобщение
    Паркирам преди малко и чувам силно свистене, вдигам капака и виждам, че е от маркуча, който минава точно зад вентилаторите. Някой има ли идея това фреона ли е или нещо друго и мога ли да го спра, защото свисти вече 20 мин. Направих едно клипче с телефона и си вижда самия маркуч, а на двайстата секунда и малко от жълто-зелената течност.
    http://www.youtube.com/watch?v=y1ABosFfuRE
    Нов мъркуч или рециклаж на стария...
    Неможе да го спреш теча...
    Жълто зелената течност е маслото и оцветителя които циркулират в системата редом с фреона...
    sigpic155 2.0 +белия голф +Киви-то...

    Comment


    • #3
      Мисля че го разпознах от илюстрациите в епер и нещо взе да ми става тъжно, като видях и цената.
      На мен някак ми се струва, че не му е мястото точно там, опрян в ръба на тая пластмасова скоба.
      Last edited by SoHm; d.m.y г., 20:02.
      166 2.4 JTD

      Comment


      • #4
        Колега не тъжи а се радваи че виждаш теча,че инак е ужасно.Няма нужда да го купуваш нов.Могат да ти го рециклират в някоя фирма която се занимава с това.
        5 Ланчии зад гърба си!
        И една Alfa 166 със смесени чуства засега!

        Comment


        • #5
          Смених маркуча, допълних фреон и масло, ама нещо не охлажда, както трябва. Одеве наврях един термометър в средния отвор, пуснах го на пълен автоматик и свалих градусите до долу и измерих, че духа 15 градуса при външна температура 31.
          Някой има ли идея с каква температура трябва да е струята, когато работи на пълна мощност?
          166 2.4 JTD

          Comment


          • #6
            тозо въпрос мен също ме вълнува.За домашните климатици знам,че разликата в температурата на входящия въздух и този които духа климатика трябва да бъде не по-малка от 20 градуса от температурата на изходящия....
            Демек ако перката засмуква 25 градуса трябва да пуска наи малко 5 градуса на охлаждане. или 45 на отопление.
            5 Ланчии зад гърба си!
            И една Alfa 166 със смесени чуства засега!

            Comment


            • #7
              Първоначално публикувано от SoHm Покажи съобщение
              Смених маркуча, допълних фреон и масло, ама нещо не охлажда, както трябва. Одеве наврях един термометър в средния отвор, пуснах го на пълен автоматик и свалих градусите до долу и измерих, че духа 15 градуса при външна температура 31.
              Някой има ли идея с каква температура трябва да е струята, когато работи на пълна мощност?
              На Low при около 30-35 градуса външна температура и около 1500 оборота температурата на средните духалки трябва да е около 3-4 градуса.

              Ето така се мери



              това на снимката е Дачия Логан, а те имат изродски як климатик
              Volvo XC90 D5 '06
              Alfa Romeo Spider 2.0 '90
              Lancia Ypsilon 1.2 '00



              ex Alfa Romeo 156 1.9 JTD SW Distinctive '02
              ex Jeep Grand Cherokee 3.1 TD Limited '00
              ex Alfa Romeo 166 2.4 JTD Q2 '99

              Comment


              • #8
                Ау това е голяма разлика. Като намаля силата на струята на 3 черти падна до 5 градуса, но пък духа слабо и пак не може да охлади сериозно. Днес от София до Пловдив карах в промеждутъка 12-14 часа и трябваше да го оставя на low, обаче с намалена сила на струята, че става неприятно, и пак не беше хладно в купето. Звънях на майстора и той е сигурен, че е направил всичко, както си трябва, но утре мисля да отида и на друго място.
                166 2.4 JTD

                Comment


                • #9
                  На мен майсторите ми казаха, че на макс без да върти въздуха градусите трябва да са между 5- 10, но не повече от 10.
                  Alfa Romeo 166 2.4 JTD /99/

                  Comment


                  • #10
                    Първоначално публикувано от nvladev Покажи съобщение
                    На мен майсторите ми казаха, че на макс без да върти въздуха градусите трябва да са между 5- 10, но не повече от 10.
                    При мен е 7 и в климасервиза ми казаха че е пушка !!!
                    Alfa Romeo is a wonderful way of life!

                    Comment


                    • #11
                      Първоначално публикувано от SoHm Покажи съобщение
                      Смених маркуча, допълних фреон и масло, ама нещо не охлажда, както трябва. Одеве наврях един термометър в средния отвор, пуснах го на пълен автоматик и свалих градусите до долу и измерих, че духа 15 градуса при външна температура 31.
                      Някой има ли идея с каква температура трябва да е струята, когато работи на пълна мощност?

                      Тая работа с климатиците е жив ташак.Слушай сега и моята история макар че става въпрос за доста различни коли като година и модел ,но принципа на климатика или климатроника е еднакъв.
                      Колата я купих май 2007 климата си работеше на 100% след три месеца/през което време колата не беше карана,а само припалвана поради мое отсъствие/ се качвам аз и почвам да я карам.Хващам дълъг маршрут и ми става топло,пускам климата и няма никой.До тук добре дойде зима и кой ти ебава климатика.Стана лято 2008 и аз си мисля че имам яки течове/след смяната на ремъци,като при това упражнение на боксера или се сваля радиатора за климата или се издърпва на една страна/ ама не ебавам потя се като магаре и си пътувам.
                      Минала година към май месец се ядосах и отивам при един приятел който се занимава с климатици ама не автомобилни и го питах дали може да пусне малко фреон.Закачаме ние със съответните накрайници и колкото налягане имаше в бутилката влезе в системата ама климата не тръгва.От там нататък започва едно ровене по ел.инсталацията/понеже съм ел.техник и при принудително вкл. на агрегата заработва без проблем/ и след няколко дена се отказах.Отивам аз при едни които се занимават с климатици тук във Варна.Напълниха системата с въздух и ги накарах 1 час да стои така.Замерваха с някакви слушалки,а аз гледах за тоя 1час единствено и само манометъра,който си беше разграфен да усети и най-малката промяна.
                      МЕТАН

                      Comment


                      • #12
                        След това им казах да го напълнят.Гледахме каталога и показа че събира 700гр.Като стигна 500гр. ми препоръчаха да отида на еладжия/е разбира се аз си имах на идея да пускам даже нови кабели за да го оправя този проблем/
                        Напълването стигна до 630гр. а климатика не се и включваше.Аз отидох до банкомата за да изтегля пари и да им платя за пълненето и като се върнах единия ми вика "пич готов си климатика работи без проблеми" направо онемях.
                        И така цяло лято без проблем/не съм мерил колко градуса духа,но като си сложих ръката направо замръзваше най-малко 7-8 градуса ще е имало със сигурност/
                        За цяла зима го пусках 4-5 пъти.
                        Наложи се да пътувам на 24 този месец. и какво става в колата 4 души на вън 27-28гр. климата духа ама много слабо.Направи нормална темп. на която да не се потим ама........голям зор.
                        Днес моя агент който преди 1год. ми пълни климата само с бутилка идва във Варна и се обажда да пием кафе.Казвам му аз за проблема с климата и той вика готова ще го оправим.Човека вече си купил машина за изтегляне и слагане на фреон/понеже работата с дом. климатици намаляла в тая криза/ и по една случайност всичко е в колата му.Изтегли ми целия фреон който излезе 660гр. върнаго обратно и после допълни само още 40гр.И тоя агент казва,че е добре да се пуска климата поне 2 пъти в месеца за по 10-15мин. понеже сегашния фреон не бил както трябва и си губел качествата,като ми даде пример и всички кръчмари които цяла зима не пускат витрините и гледат да минат тънко с тока,та сега плащат за допълване,ама там си ги кундел яко.

                        И... бирата свърши май трябва да се ляга
                        За колегата отворил темата: намери свестен майстор само да ти го допълни!
                        За всички останали колеги: пускайте редовно климатиците за да няма после "ама защо не духа много студено"

                        Моля модераторите да направят темата като важна,че друг път едва ли ще пиша толкова много за климатиците!
                        Last edited by bocko; d.m.y г., 03:36.
                        МЕТАН

                        Comment


                        • #13
                          Нека и аз да кажа нещо,че се занимавам с тая работа от около 10 години
                          За да духа климатика с тези заветни 5-6-7-8-9-10 градуса има няколко изисквания които е добре да се спазват.
                          Първо си вижте радиатора на климатика-този пред водния дали е чистичък.
                          Аз моя си го мия всяка година-ВНИМАТЕЛНО
                          Вижте филтъра на климатика-На алфата е по средата под предното стъкло -Сменя се на две години в БЕЛИТЕ ДЪРЖАВИ. Тука аз го сменям всяка година.
                          Последно-оставете климатика да върти само вътрешен въздух-по този начин постъпващия въздух е вече до известна степен охладен.
                          Това са нещата които можете да направите сами.

                          От тук следва ходене до майстор.
                          Забравете думите доливане,допълване и всичко което започва с ДО!
                          Фреона се изтегля целия от системата и се пълни по ГРАМАЖ като се долива и масло!

                          Маркучи и тръбички подлежат на рециклиране!
                          Излиза доста по евтино от купуване на нов,а качеството е същото!

                          Надявам се да съм бил полезен на някои
                          Alfa 166 2,4 jtd
                          Alfa 33 1,7-беше на жената
                          Toyota Passeo-новата на жената
                          Всички четем упътването когато няма смисъл

                          Comment


                          • #14
                            Направо пиши къде да дойда.
                            166 2.4 JTD

                            Comment

                            Working...
                            X